Min premiär på Österlen 2012

Lördag den 14/1 bar det av till Österlen. Väl framma vart det kalla starka vindar men har man åkt 25 mil så väll det mycket till att inte fiska. Jag föreslog till min resekamrat att vi åker till Haväng, en platts om jag varit tidigare på och som jag läst en del om.

Havängstrand


Revet skal tåla mycket vågor och därför trodde jag på det. På platts vid revet syntes det inte för det var väldigt högt vatten och vågorna stora. Första kastet hade jag gått ut en bit och insåg snabbt att jag måste tillbaka för en våg slog nästan omkull mig direkt då jag vände ryggen till och sköljdes över av den. Fortsatt fiske ca 2 timmar men ingen känning förmin der . Däremot kände Ulf dragning i sina grejjer.

Ulf i vågorna vid Haväng

Efter lite fika och värmt oss fortsatte vi för att se om det fanns andra fiskbara plattser så vi åkte till Klockstaplen vid Kivik och konstaterade att det var lite mycket vatten där. Vidare till vik där det vart helt mjölkigt i vattnet så vi bestämde att dra tillbaka till Gnosjö. Vi hade varifall soligt och trvligt. Jag kommer åter!