I väntans tider.

Sitter nu i soffan uppe i Vemdalen efter en dag skidåkning både utför och på längden.
Tänker tillbaka på 2011 och konstaterar att många upplevelse med många minnen. Året har bestått av Vinterfiske på väldigt tjocka isar. Vintern  som var snörik och gav bra träningsmöjligheter för mitt andra öppna spår i vasaloppet som jag genomförde på ett helt ok sätt. Når det var gjort övergick jag till kustfiske efter Havsöring och vi lyckades komma iväg ett antal gånger med gott resultat i mitt tycke. Lyckat var att jag fått ett litet favorit ställe som kommer att besökas åtskilliga gånger 2012. Flera nya fiskekompisar har tillkommit så det blir inte svårt att få med sig någon när det kör igång på västkusten. Men först skall man besöka ostkusten som inte fick mer än ett besök 2011. Detta måste slås i år.
Under våren vart det blandat fiske med Kustfiske, fiske i klubbsjöarna och en del insjöfiske. Mellan passen fick man ta sig tid till att träna lite löpning för kommande utmaning Lidingöloppet men innan det blev det en fjällsemester med familjen då vi vandrade vid Helagsfjället några dagar och var yttligare flera erfarenheter rikare.
Innan vi for från Ljungdalen fick det bli lita fiske som riktade mot Harr enbart då jag lade en heldag i Sölbackaströmmen som var kanon, fick en hel del harr som fick gå tillbaka men några som också fick ligga i på grillen. GUDAGOTT.
Norge vart det i Agusti med massor av vatten som jag inte kunde bemästar detta år men attan den som ger sig, det kommer fler tillfällen.
Lagan fick inte ett enda besök 2011 trotts att det var ett rekordår där lyckades jag inte ta mig dit en enda gång:-(. Ändring på detta till kommande år, redan planerat årkort där.
Hösten vart endast ett fåtal besök i klubbsjöarna också här är det att bättra på för 2012.
Lidingöloppet genomfördes på en helt ok resultat och fick där mersmak så det att skall genomföras även 2012. Hela hösten har vi samlats i FK Fenans Klubbstugan ett gäng för att binda flugor och det har varit kanon då vi fått en heltänning på att träffas och vad det kan medföra. Väntilerat olika mönster, frågor kring fiske och vissa planer för kommande fiske.
Då man sitter och tänker tillbaka blir man lite nostalgisk och tänker man framåt så tror jag att man skall hinna med en del man inte fick gjort 2011.
Så att börja med, Österlen snart kommer jag på besök.