Norge "Gaula"

Norge "Gaula"!!!

Det har varit svårt att smälta hela totala upplevelsen med denna resa efter som så många intryck och nya vänner. Som jag sa till Janne när han frågade mig om vad jag tyckte om resan för han hade frågat vad jag tyckte. Att det var så många höjd punkter att jag precis har smält det och börjat tänka på nästa resa alla redan. Mina största upplevelse från resan var.

1:

Den 13/8 ca01.00 Vi var nere vid älven sista kvällen innan vi skulle hem dagen efter. Ett sista försök att fånga den, ja en hel vecka med nötande efter fisk både tidiga mornar och senakvällar och nätter, men inte känt något. Mörkret kommer och vi byter 14” lax spöt mot ett 9” klass 7 för att Riffla efter lite Havsöring. Mats visade mig tidigare på kvällen en sten man kunde stå på ute i älven för att komma upp lite för att kunna kasta lite längre. Från Stenen blev ett antal försök men inget hände , vadade längre ner men inget syntes eller hördes inte för de andra heller. Började om strax ovanför ledningen och stenen. På andra Rifflet tog något tag i min Riffling hitch, (flugans namn). Med ett flertal rus och hopp fick jag in den till land då Nicklas kom till undsättning och landad den bland stenarna. Den var inte stor såg jag och vad det var såg jag heller inte men Nicklas grattade mig till min första lax F-N vad glad jag blev, lite paralyserad när de andra kom för att titta och fota fick jag ta emot flera grattis till min LILLA Lax hane.

Återsattes efter foto.

Fortsatte sedan efter Havsöring igen och tappade troligen en HÖ för den betedde sig helt annorlunda än Laxen några riktiga rullningar i ytan återfick friheten. Så den såg jag aldrig men STOR var deJ.

2:

Tidig morgon, jag gick ner själv till översta delen av älven där jag inte tidigare varit. Solen sken och det kändes speciellt med de vyer jag hade framför mig.

Vadade ut i älven och fiska de mig neråt nacken känslan lite konstigt, kanske skulle det hugga nu men inte blev det något, men vad F-n gör det när livet är så härligt.

3:

Vilka killar man fiskade ihop med i Norge! Kul och hjälpsamma med tipps och ideer. Inga J-a bässevissa de är naturnära grabbar som älskar att fiska. (mat tycker de också om) Vi lagade i våran stuga en middag var, det blev fyra kanonmiddagar som vi fick avnjuta.