Öringfiske!!

Öringfiske!!

Man kan inte säga nej till ett kul Öringfiske. Särskilt inte om det är fint vatten och bra fiskesälskap! Vi planerade att åka efter jobbet idag några timmar för att fresta lite öring. Mikael kom och hämtade mig vid 18.00. Klart väder i kväll gjorde saken inte sämre utan en underbar kväll på sjön. Kul blev det, väl på sjön ankrade vi upp i viken vid utloppet där jag tidigare fått bra med öring tidigare år. Solen höll på att sänka sig och solglasögonen åkte på. Guldskallefluga ned svart kaninskin och röd butt på fick bryta ytan. Vad Mikael hade på var inget jag sett förut utan en lite ful sak till fluga som inte liknade något men fisk tog den. Första öringen inget att skryta med för Mikaels del se bild::

Men så små har jag inte sett tidigare i sjön så undra var de kommer från.

Strax efter fick jag på min första och sekunderna efter krokar Mikael en så vi dubbeldrillar fisk några minuter, fina fiskar i bra kondition.



Mikael tar ytligare en som får gå åter liksom jag får en större än första som den också får gå åter. Nu har solen gått ner och liksom graderna i luften, några fler känningar har vi inte denna sköna kväll utan åter till land och hemfärd. Mikaels vikt på den som han tar hem var 940g 44cm och min var 720g 41cm.